Gå til hovedindholdet
MENU
Aula_close Layer 1

Værdigrundlag

Værdigrundlag for Valby Skole

På Valby Skole ved vi, at alle kan noget.
Derfor vil vi være ambitiøse, sætte høje mål og forventninger til hinanden, hvor vi
konstant udvikler os og bliver bedre, og hvor eleverne bliver stimuleret til åbenhed og
nysgerrighed. Vi tror på, at et stærkt fagligt miljø kan styrke både hver enkelt elev og
fællesskabet.

På Valby Skole spiller eleverne hovedrollen i deres egen læring.
Vi respekterer børns holdninger og tillægger dem vægt. Vi vil give dem tilstrækkelige
informationer, så de selv kan træffe beslutninger og bidrage til at sætte mål for deres
egen læring og trivsel. Vi tror på, at dialog, tillid og respekt giver børn selvværd og
handlekraft.

På Valby Skole udvikler eleverne sig i trygge børnemiljøer.
Elevernes skoledag skal foregå i trygge og stabile rammer, hvor de oplever
sikkerhed, omsorg, nærvær, anerkendelse og respekt såvel fra ansvarlige voksne,
som fra andre børn. Skolen skal være platform for fællesskaber og venskaber. Vi tror
på, at tillid og trivsel er en forudsætning for læring.

På Valby Skole er det et aktiv, at eleverne er forskellige.
Derfor arbejder vi med et læringsmiljø, hvor de voksne vil møde eleverne der, hvor
de er i forhold til udvikling og evner. Vi tror på ligeværdighed og inkluderende
fællesskaber.

På Valby Skole er læring inspirerende og udfordrende.
Skoledagen skal være varieret, og indeholder mange forskellige facetter, der kan
motivere, engagere og begejstre eleverne. Der er motion og bevægelse hver dag
som en del af undervisningen. Leg og kreativitet skal indgå i fagene, og lokalsamfund
og forældre bidrager til variationen.

På Valby Skole samarbejder vi.
Elever og lærere og pædagoger samarbejder dagligt om elevernes læring og trivsel.
Kontakten mellem skole og forældre skal understøtte dette samarbejde. Skolens
lærerteams og ledelse skal facilitere samarbejdet. Vi tror på værdigrundlaget og
samarbejder om at føre dets intentioner ud i livet.